هوا، اولین و مهم‌ترین مسئله در حفظ سلامتی است. با این وجود همه ما می‌دانیم که روزبه‌روز، هوایی که تنفس می‌کنیم آلوده‌تر می‌شود. خیلی از مسائل آلودگی هوا به‌خاطر وجود صنایع بزرگ است و از دست ما کاری برنمی‌آید. با این وجود می‌توانیم کارهای کوچکی در مقابله با آلودگی هوا انجام دهیم.
درخت بکارید
اولین راه مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی کاشت درخت است. درخت نه‌تنها به پاکیزگی هوا کمک می‌کند بلکه در کنترل تغییرات آب‌وهوایی کره زمین نیز تأثیر دارد. وجود درخت، گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، از نابودی تدریجی لایه اوزون جلوگیری می‌کند و همچنین جلوی بالا رفتن دمای کره زمین را می‌گیرد.
از پلاستیک کمتر استفاده کنید
پلاستیک ماده‌ای شیمیایی است که تقریباً هیچ‌گاه در کره زمین تجزیه نمی‌شود. این ماده باعث آلودگی زمین و از بین رفتن موجودات گیاهی می‌شود. هنگامی که یک پلاستیک آتیش می‌گیرد میزان زیادی گاز سمی تولید می‌شود که برای سلامت انسان و آلوده شدن هوا بسیار خطرناک است. پس باید تا آنجا که می‌توانیم مصرف پلاستیک را در زندگی روزمره‌مان کاهش دهید.
از انرژی‌های پاک استفاده کنید
انرژی‌هایی که روزانه ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم روزبه‌روز باعث آلوده‌تر شدن هر چه بیشتر هوا می‌شود. گازهای حاصل از سوختن زغال‌سنگ و نفت، سطح دی‌اکسید کره زمین را بالاتر می‌برد. در نهایت این دی‌اکسیدکربن تولید شده باعث نابودی لایه اوزون و گرم‌تر شدن کره زمین می‌شود. ما باید تا آن جایی که می‌توانیم از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی استفاده کنیم.
کمتر از خودرو شخصی استفاده کنید
متأسفانه زندگی امروزه ما به شکلی شده است که همه در حال دویدن هستیم. از سوی دیگر با آمدن تکنولوژی و مدرنیته خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از خودروهای شخصی برای رفت‌وآمد استفاده کنند. اما اگر به‌جای استفاده از خودرو شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم، هوای پاک‌تری خواهیم داشت. به‌غیر از این نکته، استفاده از مترو و اتوبوس باعث می‌شود خودروهای کمتری روزانه به خیابان‌ها آمده و در نتیجه ترافیک نیز کمتر می‌شود. در این حالت مردم زودتر به مقصد خود می‌رسند.

https://mag.snapp.express/what-is-environmental