برای مثال در صنعت نساجی که پیرو مُد به حساب می‌آید، سالانه حدود ۲.۱ میلیارد تن لباس فروخته نشده یا معیوب دور ریخته می‌شود. این لباس‌ها که دارای الیاف پلاستیکی هستند، سده‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شوند و به همین دلیل صدمات بسیاری بر محیط زیست وارد می‌کنند. البته این تنها آسیب صنعت نساجی به حساب نمی‌آید، این صنعت سالانه چیزی حدود ۸۰ تریلیون تن آب مصرف می‌کند که آسیب دیگری بر پیکره‌ی محیط زیست به حساب می‌آید.
کاغذ بلای جان درختان کره‌ی زمین
ضربه‌ای که صنعت تولید کاغذ بر محیط زیست وارد کرده قابل توجه است. این صنعت به خاطر فن‌آوری‌ چاپخانه و قطع مکانیزه‌ی درختان، توانسته کاغذ را به کالایی ارزان و یکبار مصرف تبدیل کند که منجر به تولید ۴۱۰ میلیون تن کاغذ در سال ۲۰۱۷ شد. این روند رو به افزایش بوده و به این ترتیب میزان تولید ضایعات کاغذ در سال‌های اخیر بسیار بالاتر رفته است و پیش‌بینی می‌شود در حال حاضر به بالای ۵۰۰ میلیون تن در سال رسیده باشد.
این در حالی است که برای تولید هر تن کاغذ به قطع ۱۷ درخت تنومند نیاز است. به همین دلیل بازیافت ضایعات کاغذ که چیزی حدود ۱۰٪ ضایعات شهری را تشکیل می‌دهد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا با قطع این میزان درخت در سال، چیزی طول نمی‌کشد تا همه‌ی درختان کره‌ی زمین تمام شوند. برای مثال در کشور خودمان ایران که چیزی حدود ۸٪ از سطح آن را جنگل تشکیل داده است، حدود ۳۰۰ هزار هکتار جنگل نابود شده که جای بسی تأسف است و تنها بخشی از جنگل‌های شمال کشور عملاً باقی مانده است. از این رو توجه به بازیافت ضایعات، از جمله بازیافت ضایعات کاغذ از اهمیت فراوانی برخوردار است
.منبع : https://tafkikan.com/blog