ما انسان‌ها به عنوان یکی از هزاران گونه‌های زیستی که روی زمین زندگی می‌کنیم در طول سال‌های گذشته مهمان خوبی برای این سیاره نبوده‌ایم. این روزها که با مشکلات فراوان محیط زیستی، مخصوصا مشکل آب و خشکسالی، روبه‌رو هستیم باید بیشتر به محیط زیست و حفظ کره‌ی زمین برای فرزندان و نسل‌های آینده فکر کنیم. همه‌ی ما باید عادت‌های زندگی‌مان را تغییر دهیم تا گام‌های مؤثری در راه حفاظت از محیط زیست برداشته شود.
چطور تهدید حضور انسان در محیط زیست را کم کنیم؟
شاید شنیده باشید که بیشترین آسیب وارد شده به زمین از طرف انسان مصرف‌گرا بودن ما و تولید پلاستیک بوده است. هر نوع استفاده‌ی بیش از حدی از گاز، غذا، لباس، ماشین، مبلمان، آب، اسباب بازی، وسایل الکترونیکی و هر کالای دیگری به عنوان مصرف‌گرایی بیش‌ از حد شناخته شده و به زمین آسیب زده است. اگر قرار است برای حفاظت از محیط زیست و نجات زمین کاری کنیم باید عادت‌های مصرفی و روش تأثیر هر خرید یا اقدام بر اکوسیستم را بازنگری کرده و در صورت لزوم تغییرشان دهیم.
خبر خوب اینکه روش‌های سازگار با محیط زیست و حمایت از اکوسیستم اصلا گران، سخت یا ناخوشایند نیست. حتی شروع این سبک از زندگی می‌تواند برای شما، خانواده و همکارانتان یک چالش سرگرم کننده باشد. ممکن است فکر کنید این تغییرات در سطح فردی پیش می‌آید و تأثیر چندانی بر محیط زیست کلان ندارد اما نباید فراموش کنید که هر تغیر بزرگی با برداشتن چند قدم کوچک انجام شده است. اگر همه در اجرای روش‌های پیشنهادی در این مطلب جدی و ثابت قدم باشند حتما در آینده سیاره‌ای تمیزتر خواهیم داشت.

منبع :
https://www.digikala.com