انتخاب نان سالم برای سلامتی انسان مهم است

مجله پزشکی و سلامت : زمانی که به فروشگاه‌های بزرگ نان و شیرینی مراجعه می‌کنید ، انواع مختلفی از نان‌ها توجه شما را جلب می‌کنند ، که مواد تشکیل دهنده و طرز تهیه هرکدام از آن‌ها متفاوت است و از آنجایی که نان برای حفظ سلامتی انسان مهم است ، انتخاب نان سالم برای شما دشوار می‌شود. برای اینکه بتوانید نان سالم و مغذی انتخاب کنید ، بهتر است اطلاعات کاملی راجع به انواع نان‌ها داشته باشید. در این مطلب نکاتی را برای انتخاب نان سالم برای شما بیان می‌کنیم.

سلامتی انسان و سبوس‌دار بودن نان

در هنگام انتخاب نان سالم باید به سبوس‌دار بودن آن توجه کنید. نان‌های سبوس‌دار حاوی دانه‌هایی مانند آندوسپرم، جوانه و سبوس هستند که مقدار زیادی فیبر ، پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی را برای بدن فراهم می‌کنند. آیا از طعم و مزه گندم نفرت دارید؟ نگران نباشید ، می‌توانید در هنگام خرید نان سالم ، انواعی مانند نان جو کامل را انتخاب کنید که طعم و مزه متفاوتی از گندم دارد و سرشار از مواد مغذی برای حفظ سلامتی انسان می‌باشد.

به برچسب ۱۰۰% سبوس‌دار ، روی نان توجه کنید

نان‌هایی که برچسب ۱۰۰% سبوس‌دار را دارند حاوی ۵۱% مواد تشکیل دهنده مفید هستند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید نان سالمی را انتخاب کنید ، باید به برچسب “۱۰۰% سبوس‌دار” روی نان توجه کنید. اگر در هر وعده غذایی ، یک برش نان سبوس‌دار بخورید ، حدود ۱۶ گرم غلات سبوس‌دار برای بدن شما محیا می‌شود. اگر می‌خواهید میان نان آلی و معمولی ، نان سالم‌تری را انتخاب نمایید، بهتر است پولتان را هدر ندهید و از خرید نان آلی صرف‌نظر کنید. آلی یا غیر آلی بودن نان ، اهمیت زیادی ندارد و نمی‌توانیم بگوییم که نان آلی نان سالم‌تری است.

به برچسب 100% سبوس‌دار ، روی نان توجه کنید - سلامتی انسان

نان سالم‌تر ، مواد تشکیل دهنده کمتر

برای انتخاب نان سالم و حفظ سلامتی انسان به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید ، نانی بهتر است که طعم دهنده مصنوعی ، رنگ ، روغن‌های اشباع و مواد نگه‌دارنده نداشته باشد. برای اینکه برچسب روی نان‌ها را بخوانید، باید طرز خواندن برچسب‌ها را یاد بگیرید. برای این منظور در گوگل طریقه برچسب خوانی را جستجو کنید تا طرز خواندن برچسب روی مواد غذایی را یاد بگیرید. برای انتخاب نان سالم ، برچسب پشت بسته‌های نان را به دقت بخوانید تا مواد مضری نداشته باشند.

روی میزان فیبر نان تمرکز کنید

بارها شنیده‌اید و باز هم می‌گوییم که میزان فیبر رژیم غذایی ، اهمیت زیادی برای سلامتی انسان دارد. میزان فیبر اهمیت زیادی روی بهبود حرکات و سلامت روده دارد. نان سالم ، نانی است که حداقل ۳ گرم فیبر در هر برش داشته باشد. نان‌های سبوس‌دار حاوی میزان ایده آلی فیبر هستند ، زیرا دانه‌های موجود در این نان‌ها مثل آندوسپرم حاوی فیبر است. برای حفظ سلامتی انسان باید روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر مصرف کنید ، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که نیمی از این میزان فیبر ، باید از طریق غلات سبوس‌دار دریافت شود.

 

منبع : https://www.drsosha.com/