استان های مختلف کشورمان ایران نان های محلی و سنتی خشک تولیدر می‌کنند. این نوع نان ها هم پر خاصیت هستند و هم بسیار به صرفه. شما می‌توانید روزانه به مقدار مورد نیاز از این نان ها مصرف کنید. نان های سنتی خشک نان های کامل هستند یعنی ارزش غذایی و کیفیت آنها بسیار بالا است.

حتما تا به حال پیش آمده که با مشکل تازه نگه داشتن نان مواجه شوید. همه ما دوست داریم با صرف کمترین زمان بدون ایستادن در صف نانوایی ها صبح خود را با نان گرم و تازه آغاز کنیم. خوش بختانه نان های خشک سنتی جزو نان های با ماندگاری بالا هستند.
این نان ها به روش های متفاوت تر از دیگر نان ها تولید می‌شوند و طی روند پخت آنها آب موجود در ساختار نان کاملا بهار شده و نانی خشک بر جای می‌ماند. این نان ها مستعد جذب میکروب ها و ویروس ها و آلودگی ها از محیط نیستند. از همین رو می‌توان گفت که نان خشک سنتی بسیار بهداشتی تر و با کیفیت تر از نان های معمولی است.
این نان ها در بسته بندی های مناسب و بهداشتی وارد بازار فروش می‌شوند و شما خریداران محترم می‌توانید آنها را به راحتی از سوپر مارکت ها، فروشگاه ها و نان فروشی ها تهیه کنید. طرز استفاده از این نان ها به گونه ای است که شما به میزان دلخواه نان را مرطوب و در صورت تمایل گرم می‌کنید و به این ترتیب همیشه می‌توانید نان گرم و تازه مصرف کنید.
برای تولید نان خشک سنتی از بهترین آرد استفاده می‌شود. به این آرد در اصطلاح آرد کامل گفته می‌شود که حاوی جو یا گندم یا سبوس است و برای بدن بسیار مفید و پر خاصیت است. یکی از مزایای دیگر نان خشک سنتی بدون محدودیت‌ها بودن است. افراد مختلف حتی افرادی که قند خون دارند یا به بیماری دیابت مبتلا هستند همه و همه می‌توانند این محصول مفید و خوشمزه را بدون نگرانی در برنامه غذایی خود درج کنند.